PROJECTEN
Wil je een beeld hebben bij de projecten die ik voor organisaties uitvoer? Hieronder vind je enkele recente projecten uitgelicht.

sneller overstappen door 1-monteur-aanpak
Overstappen naar een nieuw glasvezelnetwerk is behoorlijk complex. Diverse handeling moeten naadloos op elkaar aansluiten. In de bestaande werkwijze waren de benodigde stappen verdeeld over meerdere partijen. Dit zorgde voor een aantal uitdagingen, zoals lange downtime voor klanten en beperkte controlemogelijkheden of alles wel goed was gegaan. Delta Fiber vroeg mij als projectleider om dat proces te verbeteren, met als doel: een snellere, makkelijkere en probleemloze overstap naar het Delta Fiber-glasvezelnetwerk.

CONTINU VERBETEREN OP BASIS VAN SPRAAKHERKENNING
Hoe mooi is het als je als organisatie een krachtig instrument in handen hebt waarmee je uit de gesprekken die je met je klanten voert, écht kunt begrijpen waarvoor klanten bellen en structureel ideeën kunt destilleren om het als organisatie beter te doen voor die klanten? Na een geslaagde pilot met spraakherkenningssoftware, vroeg T-Mobile mij als Project Manager om continue verbetering een impuls te geven door ‘voice recognition’ technisch te laten werken en in te bedden in de operatie.

Sneller beter passende zorg door zorgcoördinatie
Patiënten kunnen veel beter en sneller passende acute zorg krijgen als ze via één loket geholpen worden. Een loket waar triage van de benodigde zorg plaatsvindt met betrokkenheid van alle benodigde zorgverleners en waar slimmer wordt samengewerkt. En waar centraal inzicht is in de beschikbare capaciteit. Als meteen de juiste zorg wordt bepaald, kan dit ook helpen om de druk te verminderen op de acute zorg. Maar hoe je organiseer je dat? Precies dát wordt gedaan in het Zorg coördinatiecentrum, of ZCC.

ONTWIKKELEN SERVICESTRATEGIE VOOR GEWELDIGE SERVICE
Bonusan is een toonaangevende aanbieder van specialistische voedingssupplementen en gezondheidsadvies. En stel, je droomt ervan om nog véél meer mensen te helpen grip te krijgen op hun gezondheid. Hoe zorg je ervoor dat je al die klanten ook een geweldige service kunt bieden? Bonusan heeft ons gevraagd om de Klantenservice strategie te ontwikkelen en concrete stappen te bepalen om geweldige service te verlenen aan klanten.

KLANTTEVREDENHEID VERHOGEN DOOR VRAGEN BETER AF TE HANDELEN
Nextens wilde graag de klanttevredenheid over afhandeling van (technische) vragen verhogen. Samen met afgevaardigden vanuit een groot deel van de organisatie heb ik een analyse gemaakt van de aard van klantvragen en van het proces om deze vragen af te handelen. Dit resulteerde in een reeks praktische aanbevelingen. Maar vooral ook in een gedeeld besef van urgentie om gezamenlijk invulling te geven aan deze aanbevelingen.